ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ
Виховний процес у школі – це цілеспрямована взаємодія вчителів та учнів, спрямована на формування всебічно розвиненої, морально стійкої особистості, яка є громадянином і патріотом своєї держави, що базується на освітній, духовній та соціальній взаємодії. Він включає в себе наскрізне виховання (включення виховних аспектів у навчальний процес) та системну виховну роботу (позакласні заходи, гуртки, секції).
Мета виховного процесу:
-
Формування всебічно розвиненої та гармонійної особистості.
-
Становлення життєво активного, гуманістично спрямованого громадянина.
-
Виховання патріотизму, національної свідомості та поваги до національних цінностей.
Основні напрямки виховної роботи:
-
Національно-патріотичне виховання:
формування національної свідомості, любові до України.
-
Громадянське виховання:
розвиток відповідального ставлення до суспільства та активної громадянської позиції.
-
Морально-етичне виховання:
формування високих моральних якостей та етичних норм.
-
Правове виховання:
ознайомлення з правами та обов'язками.
-
Естетичне виховання:
розвиток естетичної свідомості та почуттів.
-
Родинно-сімейне виховання:
формування позитивного ставлення до родини.
-
Трудове виховання:
формування працелюбності та поваги до праці.
-
Превентивне виховання:
запобігання правопорушенням та негативним явищам.
-
Виховання здорового способу життя:
формування відповідального ставлення до власного здоров'я та життя.
Особливості сучасного виховного процесу (в рамках НУШ):
-
Наскрізне виховання:
виховні аспекти впроваджуються у всіх навчальних предметах, а не лише під час окремих виховних годин.
-
Психологічна підтримка:
надання емоційної підтримки, особливо для дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
-
Формування рис "українця-переможця":
розвиток стійкості, сили духу, здатності протистояти стресу та протидіяти пропаганді.
-
Індивідуальний підхід:
ставлення до дитини як до суб'єкта власного розвитку, підтримка її індивідуальності.